Forum sur les îles kerguelen

ici toutes les questions sur les TAAF sont les bienvenues...

You are not logged in.

#1 2011-06-21 09:31:44

mercusio
Member
Registered: 2009-09-13

prix d'un appel téléphonique

Bonjour à tous,

J'aimerais savoir combien coût le prix d'un appel TAAF --> France ? parce que ça doit pas être donné ... -_-'

#2 2011-06-21 10:19:44

dam
Administrator
Registered: 2005-01-28

Re: prix d'un appel téléphonique

bonjour mercusio,
pour ça il faut qu'un hivernant récent te réponde. les combines et les tarifs ont dû bien évoluer depuis mon hivernage...
par contre il y a un accès internet permanent.

le conformisme dans la pensée, voilà un marécage dangereux

#3 2011-07-02 20:54:57

Flodor
Member
Registered: 2009-07-15

L'année dernière, c'était grosso modo un euro la minute. Je n'ai pas fait le calcul précis, l'argent ne circulant pas, on achète des cartes de téléphones quand elles sont vides et on paie tout à la fin.
Il faudrait qu'un GP puisse te renseigner.

Pour l'accès internet permanent, oui, mais avec un débit très limité quand même, et un nombre de points d'accès à internet limité sur la base, donc se parler avec skype, je pense que ce n'est même pas jouable. En tout cas, je n'ai pas essayé. Quand on est sur internet, on sait que l'on se partage le débit, donc on limite sa consommation.

Enfin bon, c'était comme ça il y a un an...

chef météo Ker60

#4 2012-01-19 15:32:02

Bretonneexilée
Member
Registered: 2012-01-18

un peu dans le même lignée de question, qu'est ce qui est préférable : prendre un téléphone portable ou y'a des combinés sur place qui sont peut-être plus faciles d'accés (plus de réseau) et moins chers?

#5 2012-01-20 13:57:59

rominet
Member
From: paris
Registered: 2006-08-25
Website

Alors je vais te parler de mon expérience en 2007 sur kerguelen

Pour mettre dans l’ambiance, pas de radio, pas de télé pas de réseau téléphonique portable (ben oui a 2500Km de la reunion paume au milleiu des iles il y a juste une connexion satellite).

Pour le téléphone, dans chaque chambre en 2007 il y avais un téléphone qui permettais d’appeler en intérieur (entre iles uniquement)? pour téléphoner en métropole il fallais acheter une carte téléphonique a la gérance postal et se rendre a la cabine téléphonique pour passer son appel.

en espérant que mes réponses ont pu t'aider

VCAT Magne/sismo ker57

#6 2012-01-20 14:20:31

Bretonneexilée
Member

très bien merci beaucoup c#est bon à savoir !! car la dernière fois, j'y suis juste "passée" donc aps eu le temps de me poser ce genre de questions ! MERCI

#7 2012-01-21 14:43:43

dam
Administrator
Registered: 2005-01-28

une blague que j'aime bien, quand le Marion entre dans le Golfe du Morbihan, c'est de faire mine de sortir mon téléphone mobile et d'aller sur le pont pour essayer de voir si on a déjà le réseau...
mais non, y'a pas.
il y a un truc de possible c'est un téléphone satellite. mais ça coute cher...

le conformisme dans la pensée, voilà un marécage dangereux

#8 2012-01-22 11:44:00

topo56
Member
Registered: 2007-03-26

Je pourrais bien, moi aussi, vous raconter des histoires de communications.
En 1956, il n'y avait bien sùr ni internet ni téléphone seulement la radio installée dans le batiment RM (qui existe toujours mais est devenu une superbe bibliothèque!) donc les relations avec la famille se bornait à l'autorisation d'envoyer 1 fois par semaine un télégramme de 25 mots maximum; et de recevoir de la même façon 25 mots de sa famille. Ce télégramme de retour arrivait le mercredi soir pendant la traditionnel séance de cinéma qui s'interrompait alors et par conséquent le radio donnait son paquet de télégrammes à celui qui se trouvait le plus prêt de la porte ; chacun lisait donc les télégrammes avant son destinataire et c'est ainsi que nous avions appris que notre lieutenant était père de famille, avant que lui-même ne le sache!  Ce jour-là, la séance de projection a été interrompu pendant un ceratin temps, mais il est vrai que c'était sans importance puisque nous avions déjà vu le film plusieurs fois et que nous le connaissions par coeur.
Amicalement à tous en particulier au GP passés et actuels
MR

#9 2012-01-23 14:36:30

Bretonneexilée
Member

ahah extraordinaire de lire tout ca!! la bonne époque wink maintenant les satellites vont nous aider à envoyer plus que 25 mots. quoique, exilée là bas rien n'est moins sûr ahah ^^

#10 2012-03-25 05:57:04

Morgane974
Member
From: Île de la Réunion
Registered: 2012-03-24

Bonjour,
j'ai un proche qui voyage sur le Marion.D actuellement, il m'envoie des mail, mais quand je tente d'y répondre ça ne passe pas sad.
Y a t'il un moyen de lui répondre? (Sachant que je suis à la Réunion)

#11 2012-03-25 10:45:42

Flodor
Member
Registered: 2009-07-15

sur le Marion, il s'agit d'une boite skyfile, avec un nombre limité de connexion par jour, les mails avec pièces jointes sont à proscrire

chef météo Ker60

#12 Yesterday 18:22:51

Raymondlob
Member
From: Order z pack online no prescri
Registered: 2014-04-19
Website

AZIPICS_00176.jpg

Buy zithromax no prescription overnight

Azithromycin online purchase

Buy 1 gram zithromax

Azithromycin without prescriptions canada

The prescription antibiotic Zithromax can be used to treat various common infections, such as bacterial infections and social disease. By decreasing bacteria's ability in order to protein and affecting peptide activity, the medicine will certainly assist stop bacteria from continuing to live a life and cause infection in the childs body. Zithromax can be chosen in either tablet form or just like a liquid suspension as well as licensed to be utilized in both young and old.

Buy generic zithromax azithromycin india - how to buy zithromax online

#13 Today 15:44:36

Raymondlob
Member
Website

2012-05-07_00336.jpg

Buy z pak online no prescription

Buy azithromycin with no prescription

Zithromax buy online no prescription

Zithromax (azithromycin) should be a component of a bunch of classification of drugs called macrolide anti-biotics. Zithromax fights bacteria inside of the childs body.
Zithromax can seem to be the treatment of diverse unique variations of difficulties a result of bacteria, as in inhaling problems, epidermis disease, head difficulties, and venereal illness.
Zithromax could be utilized for uses not promoted in script drugs guide.

#14 Today 15:46:02

Raymondlob
Member
Website

AzithromycinPics_00062.jpg  2012-05-07_00316.jpg

Azithromycin no prescription overnight, buy zithromax online overnight, azithromycin no prescription uk.

Buy zithromax no rx

Azithromycin 250mg buy online

Order azithromycin online no prescription

Zithromax (azithromycin) is a really component of the actual classification of drugs called macrolide anti-biotics. Zithromax fights bacteria belonging to the childs body.
Zithromax can feel dealing with diverse many varieties of difficulties a result of bacteria, as in inhaling problems, epidermis disease, head difficulties, and venereal illness.
Zithromax could even be utilized for uses not promoted in script drugs guide.

#15 Today 15:49:40

Raymondlob
Member
Website

2012-05-07_00123.jpg

Buy azithromycin (zithromax) or doxycycline

Buy generic zithromax online no prescription

Cds list pill buy zithromax online

Azithromycin order online no prescription

The prescription antibiotic Zithromax can be used to treat various common infections, which can include bacterial infections and std's. By decreasing bacteria's ability which will make protein and affecting peptide activity, the medicine can certainly help stop bacteria from continuing to live and cause infection within the body. Zithromax can be found in either tablet form or because of a liquid suspension and really is licensed to get used in both children and adults.

#16 Today 15:51:11

Raymondlob
Member
Website

AZIPICS_00153.jpg

Buy azithromycin online uk no prescription

Order z-pak online no prescription

Buy azithromycin online no prescription

Buy azithromycin eye drops

Zithromax (azithromycin) is regarded as a component coming from the classification of drugs called macrolide anti-biotics. Zithromax fights bacteria from inside the childs body.
Zithromax can feel how to deal with diverse different kinds of difficulties a result of bacteria, like for example inhaling problems, epidermis disease, head difficulties, and venereal illness.
Zithromax could be utilized for uses not promoted in script drugs guide.

#17 Today 15:54:07

Raymondlob
Member
Website

2012-05-07_00355.jpg

Online azithromycin no prescription

Order zithromax z-pak

Azithromycin online pharmacy no prescription

The prescription antibiotic Zithromax can be used for those who are treatment of various common infections, for example , bacterial infections and sexually transmitted disease. By decreasing bacteria's ability to make protein and affecting peptide activity, the medicine might actually help stop bacteria from continuing to live a life and cause infection by the body processes. Zithromax is supplied in either tablet form or as a liquid suspension and is particularly licensed to be utilized in both adults and children.

#18 Today 15:55:32

Raymondlob
Member
Website

AZIPICS_00165.jpg

Buy zithromax z-pak no prescription

Buy azithromycin online in the uk

Buy pfizer zithromax online

Buy azithromycin online canada

Order azithromycin no prescription

Azithromycin no prescription uk

Zithromax (azithromycin) can be a component of your respective classification of drugs called macrolide anti-biotics. Zithromax fights bacteria within the childs body.
Zithromax can feel working together with diverse different types of difficulties a result of bacteria, what I mean inhaling problems, epidermis disease, head difficulties, and venereal illness.
Zithromax is also utilized for uses not promoted in script drugs guide.

#19 Today 16:01:38

Raymondlob
Member
Website

2012-05-07_00233.jpg

Buy zithromax online ireland

Where to buy z pak online

Buy zithromax spain

The prescription antibiotic Zithromax is used to treat various common infections, as an example bacterial infections and sexually transmitted disease. By decreasing bacteria's ability to make protein and affecting peptide activity, the medicine might help to stop bacteria from continuing to call home and cause infection elsewhere in the body. Zithromax can be found in either tablet form or if you are a liquid suspension and it is licensed to be utilized in both young and old.

Board footer